Betingelser

Generelt:

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra Nyta Ltd. til forbrukere og ved nettbutikk salg. Kundens ordrebekreftelse/bestilling utgjør sammen med disse betingelser det samlede avtalegrunnlaget for handelen. All informasjon på våre sider er skrevet på norsk. Nyta Ltd. betraktes som formidler av produkter og tjenester som presenteres i denne nettbutikken. Ved en eventuell handel inngås det dermed et kjøpsforhold mellom deg som kunde og selger. Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven.

Alle leveringstider som oppgis må anses som veiledende, og avvik fra angitte leveringstid blir ikke oppgitt leveringstid uten nærmere varsel. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt får ikke tilbakevirkende kraft.

Alle priser er oppgitt inklusive MVA og eksklusive frakt og avgifter, så fremt annet ikke fremgår av tilbudet.

Alle henvendelser vedrørende produkter og tjenester skal rettes direkte til vår kundeservice, support@nyta.no

Betalingsmåter

Når du kommer til kassen kan du betale med følgende metode:

  1. VISA, Mastercard og American Express gjennom Stripe.
  2. Vipps

Frakt

Vi sender alle varene innad i Norge med Posten/Bring, fraktkostnad beregnes i handlekurven/kassen.

Levering

Varene leveres i postkassen dersom det er mulig. I andre tilfeller vil de bli levert til et lokalt hentested og du vil få beskjed på sms og/eller e-post.

Uavhentede pakker

Du er selv ansvarlig for å hente pakken på utleveringssted innen fristen (som oftest 14. dager). Uavhentede pakker blir returnert til vårt lager, og vi må belaste deg et gebyr for kostnader ved returhåndtering (NOK 90,- eksl. mva.)

Uavhentede pakker er ikke det samme som å benytte angreretten.

Ønsker du at vi skal sende pakken på nytt, må vi fakturere deg faktiske fraktkostnader, da vi allerede har subsidiert den originale utsendelsen.

Du kan selfølgelig også få refundert kjøpet, minus faktiske frakt- og returkostnader. 

Leveringstid

Så sant varen er på lager, og vi har mottatt betaling, sendes varen i løpet av to virkedager. Kunder på østlandet mottar vanligvis varen etter 2-3 arbeidsdager.

Vi forplikter oss ikke til å holde disse leveringstider i ferier og høytider.

Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Ved eventuelle mangler, er selger kun forpliktet til erstatningslevering av de deler som er defekte.

Vi står kun ansvarlig for selve produktet, ikke følgeskader, feil bruk, kostnader bundet til forsinkelser etc.

Ved eventuelle synlige skader på emballasjen ved levering, må dette anmerkes på kvittering eller fraktbrev som kunden blir bedt om å signere ved mottak. Mangler som viser seg senere, må meldes til oss snarest, og senest innen 2 måneder etter at det er oppdaget.

Angrefrist

Angrerettloven: Utdrag fra Forbrukerrådet – 15. juni 2001 Lov om Opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (Angrerettloven) gjelder fra. 1. mai 2001. Det spesielle ved Angrerettloven er at du har mulighet til å komme ut av et impulsivt kjøp uten å måtte begrunne overfor selgeren hvorfor du vil ha kjøpet opphevet. Angrerettloven gjelder ved avtaler om kjøp eller leie som du har inngått utenfor fast utsalgssted eller ved fjernsalg. Loven gjelder både for kjøp av varer og tjenester. Den gjelder også kjøp av ting som skal lages eller produseres etter kjøperens behov (tilvirkningskjøp).

Angrerettloven gjelder kun i 14 dager fra du har mottatt varen. Dersom kunden ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til 3 måneder.Ved retur av varer på angrerett, må du selv dekke fraktkostnader til selger (mottaker)

Når loven gjelder

Angrerettloven gjelder når salget skjer utenfor selgerens faste utsalgssted, for eksempel dørsalg, messesalg, gatesalg, hjemmesalg (homeparties) og salg på arbeidsplassen. Det totale beløpet må være over 300 kroner.Loven gjelder også ved fjernsalg som postordresalg, internettsalg, telefonsalg, TV-shop, samt enkeltbestillinger i klubbmedlemsskap (f.eks. bok og plateklubber). Ved slikt fjernsalg gjelder Angrerettloven uansett beløp.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i samme mengde og stand som kunden mottok den. Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema.

Når loven ikke gjelder

Dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde (dvs. originalemballasje, tilbehør osv..) og beskadigelsen og forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.- Varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake- På tilbehør, rekvisita og lagringsmedia til data, lyd- og billedprodukter, dersom forseglingener brutt og emballasjen er åpnet- Dersom du monterer, lader opp, ringer med, fjerner beskyttelsesfilm, fjerner plastfolie påmanualer, løsner strips på kabler ol.

Fremgangsmåte ved angrerett– Det skal benyttes original emballasje ved retur av varen- Alt tilbehør som fulgte ved varen må returneres komplett- Du må selv dekke fraktkostnader tilbake til selger- Benytt Posten Norgespakke el. Servicepakke. Da vil du få en kvittering med et sendingsnr. Ta vare på denne.- Benytt ekstra emballasje utenpå originalemballasje for ikke å skade denne.

NB: Dersom ovenstående punkter ikke er oppfulgt, vil varen bli returnert deg med begrunnelse angrerett avslått. 

Angreskjema sendes ved ordrebekreftelsen

Et standard angreskjema skal følge faktura/ordrebekreftelse på e-post. Dette skal være ferdig utfylt av selger, og skal benyttes av kjøper for å gi melding til selger om at han/hun ønsker å benytte angreretten. Kjøper er ikke forpliktet til å benytte angreskjema. Melding til selger skal likevel gis skriftlig dersom angreretten ønskes benyttet. Standard angreskjema kan fås ved henvendelse til Barne- og Familiedepartementet, eventuelt lastes ned direkte fra deres internettsider.